• ×

قائمة

Rss قاريء

معالي وزير المالية يختتم مشاركته في منتدى قطر الاقتصادي 2024م

زيادة حجم الخط مسح إنقاص حجم الخط
الدوحة -عبدالرحمن المنصور مايو 2024م
اختتم معالي وزير المالية الأستاذ محمد بن عبدالله الجدعان مشاركته في النسخة الرابعة من منتدى قطر الاقتصادي الذي عُقد خلال الفترة من 6-8 ذو القعدة 1445هـ الموافق 14-16 مايو 2024م بمدينة الدوحة القطرية.
وخلال مشاركته في الجلسة الحوارية بعنوان "إعادة صياغة اقتصادات الشرق الأوسط"، أكّد معالي الجدعان أن جهود التنويع الاقتصادي في المملكة في ظل رؤية السعودية 2030 ساهمت في ارتفاع الإيرادات غير النفطية، وخفض معدل البطالة، ومضاعفة مشاركة المرأة في سوق العمل.

وأشار معاليه إلى أن المملكة ودول مجلس التعاون الخليجي تتجه نحو اقتصاد مستدام ومتنوع يدعم القطاع الخاص ويُمكّن الشباب، مؤكداً أن دول مجلس التعاون الخليجي ملتزمة بتنفيذ الإصلاحات الهيكلية التي تعزز من نموها الاقتصادي وجذب الاستثمارات إلى المنطقة.
يشار إلى أن المنتدى جمع عدداً من صنّاع القرار وقادة القطاعين الحكومي والخاص من حول العالم لمناقشة التحديات والفرص الاقتصادية في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا.
## انتهى ##

Saudi Minister of Finance Concludes Participation at 2024 Qatar Economic Forum
Doha – May 14, 2024
His Excellency the Saudi Minister of Finance, Mr. Mohammed Aljadaan, concluded his participation in the fourth edition of the Qatar Economic Forum, held in Doha May 14-16, 2024.

During his participation in the panel discussion entitled "Reshaping Middle East Economies," Minister Aljadaan emphasized that economic diversification efforts under the Saudi Vision 2030 contributed to increasing non-oil revenues, decreasing the unemployment rate, and doubling female participation in the workplace.
He also noted that Saudi Arabia and the GCC nations are heading towards sustainable and diversified economies that support the private sector and empower youth, emphasizing that the GCC nations are committed to implementing structural reforms to enhance economic growth and drive investment to the region.

The Forum brought together a number of global policymakers and leaders from government and the private sector to explore economic challenges and opportunities in the MENA region.
للتقييم، فضلا تسجيل   دخول
 0  0  116

التعليقات ( 0 )